Rutes BTT

Practicar BTT a Olvan és tot un privilegi, gràcies a seva geogràfica permet realitzar rutes de tots els nivells. Cap al sud rutes fàcils, molt segures, fàcil assistència, amb contingut de descoberta per practicants recreatius, persones actives i famílies. Cap al est i oest rutes mitjanes, que permeten enllaçar amb el Berguedà sud-oest i el Lluçanès. Mentre que cap al nord rutes difícils per experts, amb forts desnivells i trialeres per zones espectaculars.

Per tal de preservar el medi natural les rutes no estant marcades, per poder fer el seu seguiment et pots descarregar un mapa i track de cada ruta. A part totes les rutes s’inicien al Centre d’Aventura Indomit, on hi trobareu professionals que us assessoraran sobre les rutes, lloguer de bicicletes, lloguer de GPS, taller mecànic, servei de dutxes,… els pots trobar a:

www.indomit.net
info@indomit.net
639 98 01 53

Les rutes estant classificades per colors, verd (molt fàcil, accessibles a la mainada), blau (fàcils) i vermelles(difícils, per persones que utilitzen la BTT de forma habitual).

El sender de gran recorregut GR-1, creua bona part de l’àrea prepirinenca. Comença a les ruïnes grecoromanes d’Empúries, a la Costa Brava, i arriba fins El Pont de Montanyana, continuant cap a terres aragoneses. Aquest sender arriba a Olvan desde Sagàs i segueix cap a Gironella.

Els tracks que hi han a continuació els podeu utilitzar tant per carregar-los al vostre GPS com per veure les rutes en mapes topogràfics o ortofotogràfics digitals georeferenciats (proporcionats per l’Editorial Alpina, l’Institut Cartogràfic de Catalunya, l’Instituto Geográfico Nacional, etc.) amb programes adients, com poden ser el CompeGPS i l'OziExplorer, entre d'altres. D'aquesta manera us podreu fer una idea molt exacta del recorregut: de la distància a recórrer, dels desnivells en ascensos i descensos, i del temps que trigareu en funció de la llargada i dels desnivells, així com de les vostres capacitats.

Observacions: El seguiment d'aquestes rutes amb receptors GPS suposa uns coneixements mínims de l'ús d'aquesta eina, així com de les tècniques bàsiques d'orientació. Hem de tenir present que el receptor GPS és una eina més, com pot ser-ho el mapa, la brúixola, l'escalímetre o l'altímetre, entre d'altres. Aventurar-se a la muntanya, especialment a l’alta muntanya, sense aquests coneixements bàsics pot suposar una imprudència que pot portar-nos a situacions de risc. L’ús que es faci d’aquestes dades és responsabilitat de l’usuari, tant si ho fa utilitzant receptors GPS com altres mitjans informàtics.

El sender de gran recorregut GR-4, procedeix d’un GR europeu, el sender s’inicia al pont internacional de Puigcerdà, s’enfila per La Molina fins a Coll de Pal i, després, baixa fins La Pobla de Lillet, prop de les Fonts del Llobregat, creua aquest riu i puja al Santuari de Falgars, des d’on es dirigeix a Sant Romà de la Clusa i Borredà. Desde Borredà el camí es torna a enfilar fins arribar a La Quar. L’itinerari continua per Sagàs on és pot conectar amb el GR-1 direcció Olvan, Sant Pau de Pinós i l’interessant monestir de Sant Benet de Bages, per tal de passar per Sant Vicenç de Castellet i pujar a Montserrat.

• 1 Ronda d'Olvan

Ruta senzilla que, per corriols i camins molt agradables, ens dóna una visió diferent de l’entorn més immediat d’Olvan.

Nivell: Fàcil
    Recorregut: 6,4 km
    Desnivell: 154 m

• 2 Cal Rosal

Ruta senzilla que, per corriols i camins molt agradables, ens permetrà fer la descoberta de Cal Rosal pasant per Gironella i un tram de la Ruta de les Colònies.

Nivell: Fàcil
    Recorregut: 19,4 km
    Desnivell: 274 m

• 3 Salvatella

Ruta mitjana, amb un inici amb pujada, que permetrà fer un lleuger descens des de cinc alzines fins a Gironella, gaudint de les vistes cap a Montserrat. A continuació s’enllaça amb la ruta de les Colònies direcció nord fins a Cal Rosal, pel costat del riu Llobregat. La ruta finalitza tornant a pujar a Olvan, passant per la masia de Ferreres.

Nivell: Mitjà
    Recorregut: 25,1 km
    Desnivell: 489 m

• 4 Riera de Merlès

Ruta espectacular de llarg recorregut però de desnivells suaus, que et porta per tota la Vall de Merlès fins a Puig-reig, a on s’agafa la Ruta de les Colònies per remuntar el riu Llobregat fins Cal Rosal, i d’allà fins a Olvan per la masia de Ferreres.

Recorregut: 64 km
    Desnivell: 916 m

• 5 Campdeparets

Ruta de grans vistes, es divideix en dos parts la primera de pujada fins al Coll de Sant Isidre i a partir d’aquest punt tot baixada. Es recomana les vistes des del Coll de Sant Isidre fins a Campdeparets.